CeMAT 2018- A Logisztika 4.0 és az Ipar 4.0 találkozása
2017-11-13

IT cégek figyelem- akár 50 Millió forint támogatás járhat

A felhívás célja: A Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program kiemelt célja a vállalkozások nemzetközi versenyképességének javítása. A digitális gazdaság jelentős értéket képvisel a magyar gazdaságban: a GDP több, mint 21-22 %-át, a foglalkoztatás több, mint 15,5%-át, a magyar K+F ráfordítások több, mint 10 %-át, az export 8,3%-át a digitális (termelő, szolgáltató és felhasználói) gazdaság adja.

A felhívás az alábbi két célterületen kívánja támogatni a leendő igénylőket:

  • az infokommunikációs ágazatban működő mikro-, kis- és középvállalkozások által előállított termékek és szolgáltatások piacosítása, és
  • nemzetközi piacokra való belépése.

A felhívás célja, hogy vissza nem térítendő támogatás és kölcsön együttes biztosítása révén segítse az újszerű infokommunikációs ötletek piaci termékké és szolgáltatássá fejlesztését, bevezetését, és üzleti hasznosítását, és a már külpiaci tevékenységet folytató mikro-, kis- és középvállalkozások újabb nemzetközi piacokra lépésének elősegítését.

A támogatási kérelmek benyújtása 2017. február 2-től 2019. február 2-ig lehetséges.

Főbb tudnivalók a pályázatról:

  • Pályázat címe: GINOP-3.1.2-8.2.4-16 – Az infokommunikációs ágazatban működő mikro-, kis-és középvállalkozások által előállított termékek és szolgáltatások piacosításának, nemzetközi piacokra való belépésének támogatása
  • Pályázók köre: mikro-, kis-és középvállalkozások
  • Megvalósítás helyszíne: Magyarország egész területe, Budapest és Pest megye kivételével
  • Támogatható tevékenységek köre: nemzetközi szakkiállításon, termékbemutatón, konferencián, rendezvényen történő részvétel; marketing és kommunikációs költségek; tanácsadás igénybe vétele; piackutatás; fejlesztők, tesztelők és külpiaci tevékenységért felelős munkatárs bérköltségei
  • Támogatás mértéke:
    – vissza nem térítendő támogatás és a visszatérítendő hitel kombinációja
    – vissza nem térítendő támogatás: legfeljebb 40%
    – kölcsön (visszatérítendő támogatás): legfeljebb 50%
    – önerő: legalább 10%
  • Támogatás összege:
     vissza nem térítendő támogatás:
    > 2015. évi exportárbevétel 10% alatt: minimum 2 millió Ft, maximum 25 millió Ft
    > 2015. évi exportárbevétel 10% vagy a felett: minimum 2 millió Ft, maximum 40 millió Ft
    – kölcsön (visszatérítendő támogatás):
    > 2015. évi exportárbevétel 10% alatt: minimum 2,5 millió Ft, maximum 32 millió Ft
    > 2015. évi exportárbevétel 10% vagy a felett: minimum 2,5 millió Ft, maximum 50 millió Ft

Milyen feltételeknek kell megfelelnie a pályázó vállalkozásnak?

  • Legalább 2 lezárt, teljes üzleti év
  • Átlagos statisztikai állományi létszám 2015-ben: legalább 1 fő
  • Éves nettó árbevétel 2015-ben: legalább 15 millió Ft
  • Gazdálkodási forma: jogi személyiségű gazdasági társaság
  • Azok a vállalkozások, akik az alábbi TEÁOR’08 főtevékenységgel rendelkeznek és/vagy a támogatási kérelem benyújtását megelőző legutolsó lezárt, teljes üzleti évben az árbevételük legalább 50%-a infokommunikációs tevékenységből (lásd TEÁOR’08 lista alább) származott:
    – 2620 Számítógép, perifériás egység gyártása
    – 5821 Számítógépes játék kiadása
    – 5829 Egyéb szoftverkiadás
    – 6110 Vezetékes távközlés
    – 6120 Vezeték nélküli távközlés
    – 6130 Műholdas távközlés
    – 6190 Egyéb távközlés
    – 6201 Számítógépes programozás
    – 6202 Információtechnológiai szaktanácsadás
    – 6203 Számítógép-üzemeltetés
    – 6209 Egyéb információ-technológiai szolgáltatás
    – 6311 Adatfeldolgozási szolgáltatás
    – 6312 Világháló-portáli szolgáltatás
    – 6399 M.n.s. egyéb információs-szolgáltatás

A pályázat keretében a következő tevékenységek megvalósítására lesz lehetőség:

  • Nemzetközi szakkiállításokon, konferenciákon, egyéb rendezvényeken való részvétel: regisztrációs díj, standbérlet díj, marketing és grafikai költségek, szállítmányozás, utazás és szállás költségek
  • Marketing, kommunikációs szolgáltatások költségei: social media, média-megjelenések, marketing-és külpiacra lépési stratégia kidolgozásának költsége
  • Marketing és üzleti tanácsadás igénybe vétele
  • Piackutatás, ügyféladatbázis vásárlás, szervezett üzleti partnerkeresés
  • Meglévő és új honlap fejlesztési költségei
  • Munkatársak bérköltségei: külpiaci tevékenységért felelős munkatárs, termékek továbbfejlesztését végző fejlesztők és tesztelők